Stiftelsen Martinskolan

Stiftelsen Martinskolan är en fristående, idéburen och icke vinstdrivande skolverksamhet med säte i Hökarängen. Stiftelsens ändamål är att utveckla och driva waldorfpedagogisk verksamhet.

Stiftelsen grundades 1976 och driver idag den näst största waldorfpedagogiska verksamheten i Sverige. I stiftelsens verksamheter ingår tre förskolor med plats för 123 barn; en grundskola F-9 med cirka 350 elever och en skolenhet för elever med särskilt stödbehov, Resursskolan Martinskolan.

Stiftelsen driver även flera fritidsavdelningar i anslutning till de olika skolenheterna. Alla stiftelsens verksamheter ligger i vackra lokaler i natursköna Hökarängen – Farsta området. Både skolverksamheterna och förskolor har goda kommunikationer och närhet till naturen.

Medarbetarna i verksamheterna har god utbildning och pedagogisk erfarenhet. Stiftelsens styrelse utses på Martinmötet som äger rum i november varje år.

Styrelsen nomineras av en valberedning som består av föräldrar och medarbetare. Styrelsen för 2023/24 finner du under kontakt.

Styrelse

Ordförande Andrea Lavesson